vrijdag 31 juli 2015

Berlijn: Vegan Heaven

Begin juli was ik een weekje in Berlijn. Ik had al veel goede dingen over deze stad gehoord en was er dan ook erg benieuwd naar. Was het inderdaad the place to be; een echte hotspot? Na dagenlang rondgewandeld te hebben in de verschillende wijken van deze Duitse hoofdstad kan ik niet anders concluderen dat Berlijn echt heel erg leuk is. Een levendige plek met voor ieder wat wils. Het meest enthousiast werd ik natuurlijk van het enorme vegan aanbod bij alle koffietentjes, bistro's, restaurants, lunchplekjes, etc. Echt een wereld die voor me open ging!

Qua wijk heb ik me het meest vermaakt in Friedrichshain. Volgens mijn reisgidsje het meest oorspronkelijk deel van Oost-Berlijn. Een voormalige arbeiderswijk waar continue nieuwe creatieve initiatieven worden ontplooid. De sfeer is hier losjes en een tikkeltje alternatief. In Friedrichshain bevindt zich ook de zogenaamd RAW-tempel; een gebied vol alternatieve cultuur in de voormalige onderhoudswerkplaats van de Reichsbaan. Naast een openluchtmuseum en de bekende club Cassiopeia, zit hier ook het vegan restaurant Emma Pea (helaas nog niet open toen ik er was...). De RAW-tempel zelf is 24 uur per dag open en nog tot zeker 2019 te bezoeken



Om de hoek van de RAW tempel zit Veganz, de grootste veganistische supermarkt van Europa met een uitgebreid assortiment en de mogelijkheid voor een hapje en/of een drankje in het inpandige restaurant Goodies). Ook meer dan de moeite waard om eens een kijkje te nemen!



Als je dan toch in deze wijk bent is het ook leuk om de allereerste cupcake zaak van Berlijn te bezoeken...en ja, ook hier weer een vegan aanbod. Cupcake vind je op de Krossener Strasse 12.


Hierboven slechts een hele kleine greep uit de vele (food)mogelijkheden die Berlijn kent. De stad gaat natuurlijk over meer dan alleen eten. Er is veel te zien en te beleven. Je vervelen lijkt me haast onmogelijk. Binnenkort zin om een stedentrip te maken? Zet Berlijn maar hoog op je wensenlijst!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten